Busy Bees-Φροντιστήριο Αγγλικών | Φάρσαλα 2020

  • Έτος :
  • LOCATION :
  • CATEGORY :
  • CREATIVE DIRECTOR :
  • VISUALIZATION :

Το έργο περιλαμβάνει τη μελέτη και υλοποίηση του Κέντρου Ξένων Γλωσσών Busy Bees στην πόλη των Φαρσάλων.To σχολείο σχεδιάστηκε με παιδοκεντρική διάθεση οπότε θα ήταν αναπόφευκτο να εκλείπουν οι ζωηροί χρωματισμοί και οι μικρές εκπλήξεις μέσα στο χώρο καθώς και οτιδήποτε άλλο θα δημιουργούσε ένα φιλικό προς τους μικρούς μαθητές περιβάλλον.

Κεντρικός άξονας του σχεδιασμού ήταν η επιθυμία της καθηγήτριας για τη δημιουργία μίας πολύχρωμης «κυψέλης» η οποία εξοπλίζει τους μαθητές με γνώσεις πάνω στην αγγλική γλώσσα ώστε το κάθε παιδί να την κάνει κτήμα του, να είναι έτοιμο να την χρησιμοποιήσει όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο αλλά και να αποτελέσει φυσικό προσόν το οποίο θα ανοίξει νέους δρόμους σε οποιαδήποτε πτυχή της ζωής του.

Με αυτόν τον τρόπο ακόμα και τα εσωτερικά χωρίσματα των αιθουσών και των γραφείων σε επίπεδο κάτοψης ξεφεύγουν από τη ορθογωνική λογική και ακολουθούν τη φιλοσοφία σχεδιασμού ώστε το σχήμα του κτιρίου να παραπέμπει σε πολύγωνο-κυψέλη δημιουργώντας συνειρμούς για τους στόχους σχεδιασμού. Τα χωρίσματα διακόπτονται από μεγάλα διάφανα ανοίγματα όπως ήταν η επιθυμία της καθηγήτριας για να υπάρχει η δυνατότητα εποπτείας του χώρου και να ενισχύεται το αίσθημα της διαφάνειας στις καθημερινή λειτουργία του κέντρου.

Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στις σχεδιαστικές εκπλήξεις που εξάπτουν τη φαντασία των μαθητών και κάθε απαραίτητο στοιχείο της αίθουσας κατάφερε να ενταχθεί στο σχεδιασμό κάνοντας καθημερινές διαδικασίες της σχολικής ζωής να μοιάζουν σαν παιχνίδι και να εντάσσονται αρμονικά και δημιουργικά μέσα στο χώρο. Συνεπώς, οι ανάγκες για πυροπροστασία  ή έξοδο κινδύνου πήραν τη μορφή τρισδιάστατων γραμμάτων ή αστροναυτών-πυροσβεστών. Οι πίνακες των αιθουσών έγιναν φανταστικά πλαίσια ομιλίας και τα γράμματα του αγγλικού αλφάβητου αιωρούνται στην τοιχοποιία. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να έχουν μια ευχάριστη περιπλάνηση μέσα στο χώρο και να ενεργοποιήσει το αίσθημα της αναζήτησης, ανακάλυψης και κατάκτησης νέων γνώσεων μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργική μάθηση.

Ο συνολικός σχεδιασμός με βάση τους χρωματισμούς, τις κατασκευές, τη ροή της κίνησης και το οπτικό πεδίου καθηγητών και μαθητών συντελεί σε μία εμπειρία διαρκούς αναζήτησης, ανακάλυψης και βιωματικής μάθησης.

ΕΤΟΣ OΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ

2020

ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ

Φάρσαλα

ΟΜΑΔΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΕΡΓΟΥ

Θοδωρής Αρσενόπουλος & Θεοδώρα Σαατσάκη

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ

Γιάννης Αρσενόπουλος

SHARE PROJECT